Telefoniczna Informacja Pacjenta
Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu można korzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta.
To nowy etap funkcjonowania infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia. Gwarantuje ona uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Telefonując pod bezpłatny numer 800 190 590 można uzyskać informacje m.in. gdzie znajduje się najbliższy szpital, w którym miejscu najszybciej otrzymamy pomoc medyczną, jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
Obok wydłużenia czasu pracy infolinii (od września br. działa ona całodobowa przez cały tydzień), wprowadzono także możliwość zamówienia rozmowy z konsultantem, videoczat na stronie internetowej NFZ oraz obsługę pacjentów w języku migowym. To początek zmian, docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, lecz także pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.
Telefoniczna Informacja Pacjenta funkcjonuje od 13 listopada 2018 roku. Początkowo połączenia odbierali pracownicy Oddziałów NFZ. Teraz obsługą infolinii zajmuje się profesjonalna i doświadczona firma zewnętrzna.
Źródło: gov.pl/web/zdrowie