ZUS – załatw sprawy przez telefon lub internet
ZUS – załatw sprawy przez telefon lub internet
W związku z działaniami profilaktycznymi, które mają zapobiegać szybkiemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce, Zakład Ubezpieczeń Społecznych zwraca się do swoich klientów z prośbą o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach ZUS w całym kraju.
W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z:
1. informacji telefonicznej (tel. 22 560 16 00 - konsultanci są dostępni w dni robocze pon. - pt. godz. 7.00 - 18.00) po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
- 1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
- 2 - Renty i emerytury,
- 3 – Zasiłki,
- 4 - Informacje dla ubezpieczonych,
- 5 - Informacje dla płatników,
- 7 - Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności
- 9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
2. komunikacji mailowej - adres e-mail do zapytań ogólnych cot[1]zus [dot] pl
3. usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
Źródło: https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/zalecenia-dotyczace-kontaktow-z-zakladem-ubezpieczen-spolecznych-w-zwiazku-z-koronawirusem/3205502
Grafika: https://pixabay.com/pl/